poniedziałek, 3 czerwca 2013

Phaser i TypeScript, własne IDE

Wyszukałem sobie pewną biblioteczkę 2D via www, mianowicie Phaser. Do tego przyjrzę się TypeScript.
Poznam dwie nowe technologie ;) Będę musiał jeszcze ogarnąć coś do multi - może polecacie jakieś biblioteki ? ;)

Przy okazji w wolnej chwili postanowiłem napisać własne IDE. Tak tak, wiem, że jest plugin TypeScript do visual 2012, ale co swoje to swoje! :) Muszę dorobić tylko kolorowanie składni, log kompilacji i ustawienia.


5 komentarzy:

  1. Phaser - pierwsze słyszę i ciężko cokolwiek na necie znaleźć (szukałem chwilkę :P). TypeScript widzę, iż to JavaScript, a przynajmniej coś bardzo podobnego... Jeżeli chodzi o języki skryptowe, to doświadczenie wielu firm mówi samo za siebie - Lua. Wprawdzie jest minimalistyczna i uboga, ale dzięki temu jest szybka i wbrew pozorom można w niej cuda zdziałać ;) Wykorzystywana np. w CryEngine, czy w takiej grze Runes of Magic do pisania AddOnów - choć przykładów można by mnożyć bez końca ;) Osobiście sam nie wiem, czy bym się na Pythona albo Ruby'iego nie pokusił :P
    Btw w czym GUI? Qt? Jeśli chodzi o zastosowania praktyczne, to mimo własnego IDE, lepiej jest korzystać z gotowych, a zarazem popularnych rozwiązań, bo po prostu są lepsze ;) (no chyba, że te rozwiązania są do bani albo poświęcisz pół młodości na własne IDE :P) Choć zakodzenie własnego IDE jako proste ćwiczenie zawsze jest miło widziane :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przez przypadek znalazłem info i małego tutka o Phaser, i tak mi się spodobał ;)
    Tak, TS to język podobny do JS, zresztą, po skompilowaniu go, dostajemy plik JS. Różnica jest taka, że gdy popełnimy jakiś błąd, dostaniemy error podczas kompilacji ;)

    Co do Lua - można go zastosować w przeglądarce?

    Cały program pisany w C#. Wygodna, wiele gotowych funkcji.. A IDE piszę ot tak, fajne doświadczenie wpada ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tzn nie jest to jedyna różnica, ale pierwsza, która rzuca się w oczy (TS trzeba skompilować) *

      Usuń
    2. W jakim sensie stosować w przeglądarce? VMka Lua'y jest napisana w C, ale do innych języków jakieś porty pewnie znajdziesz. Po prostu wczytujesz sobie kod w programie i go wykonujesz. Co ciekawe - spod Lua (który jest skryptowy = nie musisz go kompilować!, ale można do bytecode'u) można wywoływać funkcje z C++, które zostały skompilowane wraz z programem ;) Jeżeli natomiast chodzi Ci o pluginy do przeglądarek - nie wiem, czy masz natywne wsparcie (zapewne zależy od browsera), ale w pluginach używa się JS, a w JS akurat jest jakaś VMka Lua'y ;) (pierwsze autouzupełnienie w Google do "lua vm in" :P)
      Btw mógłbyś jakieś linka do tego Phasera zarzucić? I w kilku zdaniach opisać to? Render 2D do JS?

      Usuń
    3. Aa no to zerknę na Lua ;)

      Phaser to framework 2D do JS/TS ;) Jest to stosunkowo nowy framework, dlatego dużo info nie ma. Jasne, trzymaj:

      http://jessefreeman.com/game-dev/building-a-html5-game-with-phaser/

      Usuń