niedziela, 14 października 2012

The Lake House. A także tutorial o tworzeniu gier 2D

To tak, prace nad "przygodowym horrorem" - o ile tak mogę nazwać gatunek tej gry - trwają w pocie czoła :)

Drugą sprawą jest to, że zaczynam tworzyć video tutorial o tworzeniu gier 2D, język C++, biblioteka to oczywiście Allegro5. Będzie to n-odcinków o tworzeniu gry, natomiast na sam koniec napiszemy jakąś fajną grę.

Oraz już jutro zaczyna się XX olimpiada informatyczna, zobaczymy jak mi pójdzie :P Nie oczekuję zbyt wielkich wyników, niestety nie jestem dobry z algorytmów.. Dlatego przez najbliższy rok muszę nabrać trochę wiedzy, być może uda się za rok coś osiągnąć :)

2 komentarze:

  1. Zarejestrowałeś się już na OI? Wiesz o tym, że OI nie jest jutro, tylko przez prawie miesiąc :)? Mam nadzieję, iż coś mi się uda zrobić. Patrząc po zadaniach z tamtych lat... ciężko będzie. Zawsze pierwszy etap jest najtrudniejszy - trzeba wszystko dopracować, ale wolno spytać wujka google :) Drugi jest prostszy. Zakwalifikujesz się do trzeciego - masz indeks na wszystkie uczelnie w Polsce :)
    Co do kursu - z chęcią przyjrzę się temu Allegro 5, któż wie, może bardziej mi się spodoba od SFMLa? :) Ile mniej więcej będzie trwał jeden odcinek? Co najmniej ile ich będzie? (Proszę, tylko nie pisz, że jeden :P)

    Pozdrawiam,
    Mrowqa

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak, zarejestrowałem się już oraz tak, OI trwa od jutro do 12 listopada :)
    No mi do gustu bardziej Allegro5 przypadło niż SFML ;p Ile jeden odcinek będzie trwał, to trudno mi określić, każdy będzie o czymś innym, więc każdy będzie trwał różną ilość czasu. Przewiduję, że około 10 minut.
    Około.. ~10 na zapoznanie się z Allegro5, a ile lekcji będzie odnośnie tworzenia gry, trudno mi powiedzieć :)

    OdpowiedzUsuń