piątek, 13 kwietnia 2012

Java?

Otóż dzisiaj stwierdziłem, że co to za programista, gdy potrafi posługiwać się tylko w jednym języku :) Tak jakoś pomyślałem o Minecrafcie i postanowiłem, że zerknę na tę Javę. Tak się złożyło, że w sumie zleciało całe popołudnie..
Na razie zaznajomiłem się z podstawami i jej ogólną obiektowością, przy czym bardzo szybko mi to szło - Java jest bardzo, ale to bardzo podobna do C++ patrząc na składnię. Oczywiście, różni się wieloma rzeczami, ale naprawdę, gdy ją obczajałem, to wszystko zapamiętywałem migiem. Niedługo może udostępnię tutaj "owoce mojej pracy" w Java hehe :)
Szczerze mówiąc, to najistotniejszą różnicą między C++ i Javą jest obiektowość - Java jest w pełni obiektowa, natomiast C++ nie jest (w każdym bądź razie kod w C++ możemy napisać strukturalnie). Ale pare linijek pisania i już się przyzwyczajasz ;)

Podsumowując, piszesz i umiesz w dobrym stopniu C++ ? Spróbuj popisać w Java. Piszesz i umiesz w dobrym stopniu Javę? Spróbuj popisać w C++. Naprawdę łatwo się przyzwyczaić :)

1 komentarz: