Tym razem do wczytywania kafelków użyłem zwykłych okien dialogowych, co jest według mnie lepsze, niż wpisywanie ścieżki tak jak było to dotąd ;) Zarzucam pare screenów:
Do następnego wpisu! :)
niedziela, 28 października 2012
sobota, 20 października 2012
Rebellious Garden - gra flash! :)
Tak tak, w końcu opublikowałem moją grę Flash :)
Możecie zagrać na: http://seaprogrammers.cba.pl/flashGame.html
Myszką sterujemy naszą "bronią", lewym przyciskiem myszy strzelamy, a naszym celem jest unicestwić jak najwięcej warzyw i owoców ;)
Co do samego Flasha oraz ActionScript 3 - w pewnych momentach wyrywałem sobie włosy. Dosłownie ;) W językach wysokopoziomowych np. C++, ma się swobodę działania. Co przez to rozumiem? Że pakuję sobie obiekty do vectora, w pewnej chwili mogę je sobie wyświetlić, a za parę sekund mogę je usunąć i nie będą się już wyświetlać. Flash natomiast jest inaczej zbudowany, co dla mnie było bardzo dużym ograniczeniem.. ;)
Aczkolwiek, udało mi się napisać taką oto grę. Jak się podoba?
Możecie zagrać na: http://seaprogrammers.cba.pl/flashGame.html
Myszką sterujemy naszą "bronią", lewym przyciskiem myszy strzelamy, a naszym celem jest unicestwić jak najwięcej warzyw i owoców ;)
Co do samego Flasha oraz ActionScript 3 - w pewnych momentach wyrywałem sobie włosy. Dosłownie ;) W językach wysokopoziomowych np. C++, ma się swobodę działania. Co przez to rozumiem? Że pakuję sobie obiekty do vectora, w pewnej chwili mogę je sobie wyświetlić, a za parę sekund mogę je usunąć i nie będą się już wyświetlać. Flash natomiast jest inaczej zbudowany, co dla mnie było bardzo dużym ograniczeniem.. ;)
Aczkolwiek, udało mi się napisać taką oto grę. Jak się podoba?
niedziela, 14 października 2012
The Lake House. A także tutorial o tworzeniu gier 2D
To tak, prace nad "przygodowym horrorem" - o ile tak mogę nazwać gatunek tej gry - trwają w pocie czoła :)
Drugą sprawą jest to, że zaczynam tworzyć video tutorial o tworzeniu gier 2D, język C++, biblioteka to oczywiście Allegro5. Będzie to n-odcinków o tworzeniu gry, natomiast na sam koniec napiszemy jakąś fajną grę.
Oraz już jutro zaczyna się XX olimpiada informatyczna, zobaczymy jak mi pójdzie :P Nie oczekuję zbyt wielkich wyników, niestety nie jestem dobry z algorytmów.. Dlatego przez najbliższy rok muszę nabrać trochę wiedzy, być może uda się za rok coś osiągnąć :)
Drugą sprawą jest to, że zaczynam tworzyć video tutorial o tworzeniu gier 2D, język C++, biblioteka to oczywiście Allegro5. Będzie to n-odcinków o tworzeniu gry, natomiast na sam koniec napiszemy jakąś fajną grę.
Oraz już jutro zaczyna się XX olimpiada informatyczna, zobaczymy jak mi pójdzie :P Nie oczekuję zbyt wielkich wyników, niestety nie jestem dobry z algorytmów.. Dlatego przez najbliższy rok muszę nabrać trochę wiedzy, być może uda się za rok coś osiągnąć :)
sobota, 6 października 2012
Island Generator - alfa do pobrania, open-source :)
Nie zrobiłem jeszcze żadnego interfejsu, lecz udostępniam Wam kod źródłowy :) Wszystko znajduje się tutaj:
Do skompilowania takiego projektu, potrzebna jest biblioteka Allegro5, link do niej znajduje się w pliku Readme.txt.
Komentarze mile widziane :)
Mam zamiar dorobić różne rodzaje terenu, góry, rzeki, inną roślinność itd. Może jakieś pseudo-miasta też się pojawią :)
PS. Zapomniałem dopisać, kiedy wygenerujemy mapę, np o wielkości 10000x10000 px, widzimy oczywiście tylko jej fragment. Dlatego dorobiłem zapis wysp do pliku - wystarczy nacisnąć ENTER.
PS. Zapomniałem dopisać, kiedy wygenerujemy mapę, np o wielkości 10000x10000 px, widzimy oczywiście tylko jej fragment. Dlatego dorobiłem zapis wysp do pliku - wystarczy nacisnąć ENTER.
Subskrybuj:
Posty (Atom)